I SONIC FORCES har den onde Dr. Eggman erobret store dele af verden med hjælp fra en mægtig og mystisk ny skurk ved navn Infinite. Du skal hjælpe Sonic med at bygge en hær, så han kan vinde verden tilbage i kampen mod kaos og ødelæggelse. Du kan besejre fjender i lynende fart som Modern Sonic, katapultere dig forbi farlige platforme som Classic Sonic og skabe din helt egen heltefigur, som har en række slagkraftige hjælpemidler. Du kan opleve action i højt tempo med disse tre unikke slags spil, udforske ikoniske baner samt kæmpe dig gennem unikt tilføjet indhold med Shadow som spilbar figur. Den digitale standardudgave indeholder: - SONIC FORCES-videospillet - EPISODE SHADOW (DLC) Fremtiden for Sonic the Hedgehogs verden ligger i dine hænder – slut dig til opstanden.