R-Type Dimensions III
I en fjern fremtid står menneskeheden over for sin største trussel: Bydo-imperiet, en rædselsvækkende bio-mekanisk livsform, der kan korrumpere og absorbere alt, den rører ved. Oprindeligt skabt af mennesker som et våben, løb eksperimentet løbsk. Nu eksisterer Bydo uden for det normale rum og forsøger konstant at invadere menneskets virkelighed. Efter adskillige krige og gentagne nær-udryddelser vender Bydo tilbage – stærkere, mere tilpasningsdygtige og langt mere aggressive. For at imødegå denne nye invasion udvikler Jordens Rumkorps et banebrydende kampfly: R-90 Ragnarok, et næste generations R-Type-fartøj. Som pilot af R-90 udsendes du til fjendtlige zoner, der skifter mellem normalt rum og Bydo-dimensionens forvrængede virkelighed. Din mission: træng dybt ind i fjendens territorium, ødelæg Bydos kernesystemer og udslet imperiets hjerte, før det fuldstændigt opsluger menneskeheden. R-Type Dimensions III bringer arkadeoriginalernes intensitet, præcision og kreative fjendedesign til en ny generation. Hvert stadie, hver boss og hvert projektilmønster er genopbygget med avanceret 3D-grafik, forbedrede animationer og detaljerede omgivelser – alt sammen med bevarelse af den ikoniske R-Type-stemning. Bygget videre på arven fra R-Type Dimensions og R-Type Dimensions EX er Dimensions III blevet fuldstændigt gentænkt med moderne grafik og lyd, udvidede spiltilstande og en lang række nye funktioner, der leverer den mest definitive moderne udgave af R-Types klassiske æra. Funktioner: - Fuldstændig remasteret oplevelse med komplet genskabte assets - Lokal co-op med nye point- og overlevelsesmekanikker - Tilpasbare kontroller og forbedrede quality-of-life-indstillinger - 3D-kameraindstillinger (normal og crazy)