Et ubønhørligt stormløb af iøjnefaldende visuals, øresprængende lydlandskaber og hjernedød action gør CYGNI til fortrop for den næste generation af Shoot-em Ups. Gameplayet med vilde våben og karaktere, hvor du kaster dig ud i frit fald og ned i en vrimmel af farer i en sidste kamp om overlevelse. Vælg mellem at bruge våben eller skjoldsystemer, og stå imod utrættelige bølger af jord- og luftfjender. Opgrader dit skib ved at hente ny teknologi og nedkæmpe kolossale bosser fra rummet i din vanvittige kamp for at gøre, hvad der skal til for at overleve. CYGNI er et spændende rumskydespil, der løfter genren til en virkelig og næstegenerationsoplevelse. Udforsk Cygni Primes verden , som har slået lejr i resterne af en for længst tabt civilisation på planeten CYGNI, hvor Jordens styrker bliver decimeret af et overraskelsesangreb fra en stærk, biomekanisk fremmed race. Som en af de sidste piloter på det sidste luftfartøj i flåden, er du den eneste forsvarslinje mod det kompromisløse bombardement fra rummet.