Kingdoms and Castles
Kingdoms and Castles er en bysimulator, hvor du skal bygge dit eget kongerige og udvikle en lille landsby til en travl storby med et imponerende slot. Dit kongerige skal kunne overleve i en levende og farlig verden. Kidnapper vikingerne dine landsbyboere? Eller bliver de mødt af en storm af pile ved slotsporten? Sætter dragen ild til kornkammeret, så dit folk dør af sult under vinteren, eller tagert kampen op mod bæstet? Dit kongeriges overlevelse afhænger udelukkende af dine evner som byplanlægger. Opbyg byen strategisk for at øge bøndernes tilfredshed og tiltrække nye borgere. Sæt skatten lige akkurat høj nok til, at du kan få råd til et slot. Sørg for, at bønderne har mad om vinteren og kan få hjælp, når pesten rammer. Byg kirker for at give dem mod og kroer for at gøre dem glade. Du kan også holde festivaler, hvis du har et bytorv. Send skovhuggere ud for at samle træ, opret stenbrud for at bygge slotte, og opdyrk landet, så din by kan vokse og trives. Men vikingerne truer med at angribe. De vil kidnappe og dræbe dine bønder, stjæle dine ressourcer og brænde din by ned til grunden. Udnyt et byggesystem, der giver dig mulighed for at bygge slotte med klodser, der kan placeres overalt. Byg tårne og mure ved at placere klodserne de rigtige steder. Skyd længere med bue og pil og andre våben fra høje tårne. Afprøv forskellige designs for at finde det bedste forsvar til dit rige, og vær den bedste hersker. Og det hele foregår i en smuk og dynamisk verden med et foranderligt skysystem og årstidsskifte fra sommer til vinter. Skoven skabes realistisk med en algoritme der simulerer trævækst. Skovhuggerne kan rydde eller passe skoven alt afhængigt af dine behov. Du styrer dit kongeriges skæbne i Kingdoms and Castles – en medrivende bysimulator, hvor dine valg afgør rigets trivsel og overlevelse.