Call of Cthulhu
Call of Cthulhu, det officielle computerspil baseret på Chaosiums klassiske rollespil, tager dig med til Lovecrafts univers fyldt med galskab og ældgamle guder, der lurer i mørket. 1924. Privatdetektiven Pierce får til opgave at undersøge omstændighederne bag Hawkins-familiens død på øen Darkwater Island. Men snart bliver Pierce trukket ind i en skrækindjagende verden fyldt med konspirationer, kultister og kosmisk rædsel. Og intet er som det foregiver at være. Sindet er en skrøbelig størrelse. Besynderlige væsner, unaturlig videnskab og kultiske sammensværgelser dominerer Cthulhu-mytologien i et univers, hvor ondskabens tjenere er fast besluttede på at realisere deres vanvittige planer. Din forstand vil lide – mellem indsigt og vanvid, efterhånden som dine sanser begynder at stille spørgsmål ved virkeligheden omkring dig. Stol ikke på nogen. Skyggerne skjuler lurende skikkelser … mens den store drømmer forbereder sin opvågnen.