Bumblebee - Little Bee Adventure
Bumblebee - Little Bee Adventure er et historiedrevet, narrativt 3D-flyveudforskningsspil, hvor du styrer en lille bi på dens rejse for at finde et nyt hjem. På sin søgen efter et smukt og passende opdager den fjerne steder, venlige og rolige dyr og fantastiske og faretruende habitater. Spillet er en fredelig og afslappende oplevelse og byder på en interessant metahistorie, følelsen af at være lille som en bi, muligheden for frit at flyve rundt og et behageligt ikke-voldeligt gameplay til at slappe af efter en dag fyldt med stress og besvær. Du starter i en skolebygning, hvor tilsyneladende nogen havde fødselsdag for nylig. Du kan ikke huske, hvad du laver der, men omgivelserne er lyse og ret uvenlige. Du er en lillebitte bi i et kæmpe miljø og bevæger dig hele tiden fremad. Du er fri til at flyve hvorhen du vil og udforske niveauet efter dit hjertes ønske. Når du har leget lidt rundt og nydt fornemmelsen af at flyve, begynder du at opdage de nærliggende områder og skjulte hemmeligheder og finde et par forskellige genstande. For en gangs skyld er der energidrikke, som fylder din energimåler, så du hele tiden flyver hurtigere, indtil du løber tør for energi. For det andet er der gyldne blomster gemt overalt i banerne, som du kan samle som belønning for at udforske selv de mere skjulte dele af banerne - at samle dem alle sammen låser op for en ekstra bedrift i hver bane. Sidst men ikke mindst er der de lysende lysende videnskærver, der viser dig vejen til det næste område. Hver gang du samler en, vil den næste spawne foran dig og vise dig den rigtige vej. Når du har fundet et vist antal vidensskårer, kan du komme ind i det næste område, og historien fortsætter. Hvert område er en anden del af en verden, som en bi kan opleve og et lille skridt videre for at finde et nyt hjem. Derfor har hvert niveau et andet farvetema, en anden generel indstilling, stemning og historie. I begyndelsen af hvert område er der en kort pause, hvor der bliver læst en del af et digt op for dig. Digtet fortæller om bien og dens rejse for at finde et nyt hjem og forklarer lidt om den bane, der ligger forude.