Loretta
Fornuftens søvn skaber monstre Loretta er husmor. Walter er forfatter. De er begge blevet fjernet fra 1940'ernes glans og glamour i New York City og kastet ind i et forfaldent bondehus på landet et sted i Sydstaterne. Ingen af dem har succes, og de kæmper med økonomien og deres forhold. Men da Loretta opdager sin mands utroskab og en lukrativ livsforsikringspolice registreret i hans navn, tager en gruopvækkende plan form. Det er op til dig at beslutte, hvor langt hun bør gå. Bliv medskyldig i Lorettas forbrydelser, mens hun navigerer rundt i et mareridt, hun selv har skabt. Interager med de lokale gennem forgrenede dialogmuligheder, find de rette redskaber til at stoppe nysgerrige naboer, kom dig over svigtet fra et fejlslagent kærlighedsforhold, og bestem til sidst, hvordan Lorettas historie skal ende. Vil du gå den hæderlige vej og komme videre, eller vil du yde retfærdighed over for dem, der har gjort dig uret? OPLEV Forgrenede veje og flere slutninger lader dig tilpasse oplevelsen og spille igen og igen. Bestem Lorettas skæbne, og udforsk de mulige udfald, der venter hende. Hvis side er du på i denne historie uden helte? Mød en alsidig gruppe figurer, og find ud af, om de vil hjælpe eller modarbejde dig. Dan spinkle alliancer, eller drop gamle venskaber ved afgørende muligheder, når dette forkvaklede eventyr udspiller sig. Løs kryptiske hovedbrud, dyk dybere ned i Lorettas uperfekte fortid, og opdag, hvor dyb hendes desperation er, når det handler om at genvinde kontrollen over sit liv. Spillets koncept er inspireret af film noir, og Loretta hylder også nogle af de største genier inden for horror, herunder Andrew Wyeth, Stephen King, Vladimir Nabokov og Alfred Hitchcock.