Winter Ember
Du är Arthur Artorias – ensam överlevare från massakern som utplånade din familj och raderade den från historieböckerna. Du förmodas vara död och återvänder nu efter åtta år i exil som en ansiktslös man med en brinnande hämndlystnad. Ge dig ut på ett äventyr i en mörk berättelse full av skruvade karaktärer, där allt kretsar runt en militant religion som är kapabel till vad som helst för att behålla makten. Innehåll: Upplev en värld i det fördolda Som Arthur måste du hålla dig i skuggorna, smyga in i hus och utforska dolda passager. Bli inte upptäckt! Välj din spelstil. Utslagna fiender kanske är tysta ett tag, men förr eller senare vaknar de upp. En avskuren hals kan ge en mer permanent lösning, men blodfläckar är aldrig bra. Var smart! Gör dig av med kroppar, kika genom nyckelhål och stjäl från intet ont anande offer. Avancerat piltillverkningssystem Planera din utrustning inför ditt uppdrag. 30 tillverkningsbara pilar gör att du kan experimentera för att nå framgång! Om du tillverkar en rökpil kan du förblinda motståndarna. Men om du tillsätter en giftig ingrediens, då kan du skapa giftgas. Använd dina pilar för både anfall och försvar: riv en svag mur med en trubbig pil för att överraska dina fiender eller använd en reppil för ta dig till en höjd där du kan bekämpa dina fiender på avstånd. Färdighetsträd Specialanpassa din spelstil med 3 olika färdighetsträd – lönndom, strid och händighet. Lås upp över 70 unika passiva och aktiva valbara färdigheter för ta hämnd på ditt eget sätt. Utforska en mörk värld Återvänd hem till den kalla viktorianska staden Anargal som står på randen till ett teknologiskt genombrott. Infiltrera och utforska enorma miljöer fulla av skatter och mystik. Ta dig an varje scenario på ett nytt sätt, vare sig det handlar om rivaliserande gäng eller unika karaktärer. Utnyttja omgivningen, hitta lösningar och klara de utmaningar som står i din väg.