Violett Remastered
Den unga, rebelliska tonårstjejen Violett blir medsläpad av sina föräldrar till deras nya hem, ett kusligt gammalt hus mitt ute i ingenstans. Med vännerna och stadslivet långt borta börjar hon fundera på hur tråkigt livet på landet kommer vara: bara sitta i sitt rum dagarna i ända utan att ha något att göra. Men vad hon inte vet är att om bara några ögonblick kommer hon påbörja sitt livs äventyr. Testa din problemlösningsförmåga med invecklade pussel. Använd telekinetiska krafter för att ta dig ur diverse knipor. Bekämpa den onda spindeldrottningen som vill förvandla dig till hennes senaste trofé. Känn dig fram genom en vacker och något psykedelisk värld inspirerad av Alice i underlandet, Dali och andra stora konstverk.