Until Then
I en värld som fortfarande återhämtar sig från katastrofen tar sig Mark Borja och hans vänner fram bland glädjeämnena och eländet under ytterligare ett år på gymnasiet. Vakna i ett typiskt tonårsrum, pianolektioner, kämpa med att bli klar med läxor och bygg upp (och bryt) relationer medan du minns den dagliga osäkerheten i gymnasielivet. Det vill säga, tills ett ödesdigert möte skapar en kedjereaktion som vänder upp och ner på Marks liv. Människor försvinner och minnen visar sig vara otillförlitliga. Upptäck en dold sanning med Mark och hans vänner i detta berättande äventyr och tävla om att reda ut mysteriet innan det är för sent. Spela igenom ditt eget äventyr Möt och tala med varierande och smärtsamt välbekanta rollfigurer i person, via text och via e-post. Lär känna dem, bygg relationer, misslyckas med grupparbeten och se hur deras individuella personliga berättelser utvecklas tillsammans med din. Undersök miljön med hjälp av vardagsteknik Utforska djupet av sociala medier där dina gilla-markeringar och kommentarer kan få konsekvenser. Bläddra igenom sociala inlägg, e-postmeddelanden, webbsidor med mera på din smartphone i spelet, där du kan upptäcka tips och ledtrådar om människorna och världen omkring dig. Chatta med dina vänner, klasskamrater och till och med främlingar. Utforska teman om kärlek, förlust och vänskap Ta itu med filosofiska frågor som själva huvudpersonen. Gör misstag och ta svåra beslut. Kommer Mark att stå upp för sina vänner och finnas där när de behöver honom eller kommer han att svika dem? Kan han läka sina sår genom att släppa det förflutna? Bestäm själv hur Mark utvecklas och strävar efter att bli bättre under berättelsens gång. Spela beroendeframkallande vardagliga minispel Sätt i en flash-enhet – oj, vänta, fel håll – nej, det var rätt första gången. Försök att få tag på fler fiskbullar än dina vänner vid matståndet utanför. Känn rytmen när du betalar för din jeepney. Låt dig uppslukas av små spel som du upptäcker att du spelar i din vardag. Låt dig uppslukas av en filmliknande visuell upplevelse Bevittna en spännande berättelse som presenteras på ett unikt sätt med iögonfallande handritad pixelkonst och låt dig uppslukas av de varma färgerna och musiken i en värld som försöker lämna tragedin bakom sig. Rollfigurer, landskap och rekvisita blandas i 3D. Skuggor, reflektioner och ljus sätter tonen i denna kärleksfullt utformade upplevelse. Upplev en värld inspirerad av filippinska platser och kultur Färdas genom filippinskt inspirerade landskap i jakten på sanningen. Utforska världen i Until Then, från hjärtat av den livliga huvudstaden till långa bussturer förbi gräsfält och kuststäder, i en fiktiv version av Filippinerna. Invändiga utrymmen formas av lokalbefolkningens sätt att vara, vilket skapar en scen för ett nära förflutet.