Tyler: Model 005
Tyler: Model 005 är ett utforskande äventyrsplattformsspel i 3D som utspelar sig under 1950-talet där du anpassar och kontrollerar miniatyrroboten, Tyler. Efter att ha varit avstängd i flera år startas Tyler av misstag om under ett åskväder och måste ta reda på vad som hänt hans skapare och hem. Du behöver nu ta reda på varför din skapare är försvunnen och vad som har hänt med ditt hem, som är fullt av råttor, spindlar och annat obehag. Eftersom du är en pytteliten robot, får normala föremål en helt annan dimension i Tylers värld: exempelvis utgör stolar, trappor och bokhyllor enorma hinder. Det är din uppgift att ta dig fram i din omgivning och ta reda på så mycket du kan, samla in föremål och lösa problem på vägen. Det finns massor av olika utstyrslar, från medeltida hjälmar till pixlade glasögon och du måste kämpa mot olika fiender med din pålitliga kniv, boxhandskar, smällare och mycket mera! Upptäck allt Tyler kan göra när hans äventyr börjar i Tyler: Model 005!