Trenches
Kliv in i ett skräcköverlevnadsspel i första person som utspelar sig under första världskriget där du måste överleva och fly från de krigsplågade omgivningarna år 1917. Upplev kriget från en soldats perspektiv som fastnat bakom fiendens linjer. Utforska en fruktansvärt realistisk story där du tar dig fram bland stridens fasor med bara dina sinnen och en visselpipa till hjälp. Hitta ledtrådar för att få ett bättre grepp om fiendens skyttegravar utan att åka fast och återvänd till tryggheten och din familj. Spelet bygger på ljud och hörsel och du är utrustad med en visselpipa som du kan använda. När du blåser i den hörs ett ljud som du ska följa, men var försiktig – fienden kan också höra ljudet och dessutom kan den röja din position. Fienden hör även om du springer, om du har sönder något eller till och med om du går på knarrande trä. En HARDCOREUPPLEVLSE med målinriktad psykologisk skräcköverlevnad i första person där du ska hitta och samla ledtrådar för att undkomma skyttegravarna. Fruktansvärda händelser där varje spelomgång slumpmässigt genererar ledtrådarnas platser. Om spelet: * Hardcorespel: Skräcköverlevnad i ett hardcorespel där du bara kan spara en gång. * Slumpmässigt genererade platser för ledtrådar. * En fiende som härmar dina nära och käras röster. * Smygsystem: Göm dig från fienden i trånga skyttegravspassager och under sängar. * Galenskap. Omgivningarna kan ändras i takt med din mentala hälsa. * Kasta flaskor och föremål för att distrahera fienden och undvik dem. * En visselpipa som talar om vart du ska gå, men som även fienden kan höra. * Inventeringssystem och en bild av din familj som påminner dig om att återvända hem. * Interagera med föremål som kan komma till användning och ge dig tips. * Tänk på din uthållighet. Om du blir för trött kan du inte springa ifrån dina fiender.