The Red Exile - Survival Horror
Jakten är igång då du försöker genomföra en exilritual för att bli fri från en galen förföljare innan han hittar och dödar dig! Överlevnads- och skräckspel i första person-perspektiv får en rougelike-twist i The Red Exile, där varje omgång är slumpmässig över en procedurellt genererad karta som kräver att du är uppmärksam. Spelet har flera lager av inslag såsom handgjorda pussel och nivådesign. Ditt uppdrag är att utföra en exilritual för att befria riket från din galna förföljare innan han dödar dig först. Överlista, undvik och avvärj din förföljare medan du hittar föremål för att låsa upp nya rum och slutför ritualen. Men var försiktig, förföljaren med AI-krafter lär sig av dina handlingar och blir gradvis starkare! Samla förmåner för att låsa upp nya färdigheter och vänd spelet till din fördel. Kan du anpassa dig och överleva denna dödliga katt och råtta-lek?