The Letter: A Horror Visual Novel
Hur långt är du villig att gå för att överleva? När sju personer drabbas av en grym förbannelse upptäcker de att det verkliga hotet inte döljer sig i skuggorna – det är snarare sig själva de bör fruka mest. The Letter: A Horror Visual Novel är ett interaktivt drama med skräcktema, inspirerat av klassiska asiatiska skräckfilmer. Den fängslande berättelsen har många grenar som ständigt tar spelaren i olika riktningar. Spelet rollbesätter slumpvis spelaren som någon av de sju spelkaraktärerna, fångade i villan Ermengarde Mansion, som i århundraden har plågats av en mörk gåta. De val du gör formar och driver berättelsen framåt. Väljer du att laga en skakig relation på randen till sammanbrott, eller låter du splittringen ske? Är du villig att ta risken att rädda någon trots de eventuella konsekvenserna för dig själv, eller väljer du att lämna dem åt ett ohyggligt öde? Förutom skräcktemat i The Letter: A Horror Visual Novel, ligger tyngden på karaktärernas utveckling och interaktion. Deras öde ligger i dina händer!