The Escapists
The Escapists är ett prisbelönt "rymma ur fängelset"-spel som ger spelaren en underhållande insikt i vardagen innanför fängelsemurarna. Målet med spelet är att fly och allt hänger på utförandet. Fängelset är ingen öppen anstalt, men du befinner dig i en öppen värld. Mellan namnupprop, måltider och arbetsuppgifter bör du gripa varje tillfälle att planera din flykt. Utför du tjänster åt de andra fångarna och ökar ditt anseende hos dem under tiden? Eller styrketränar du och blir starkare? Läs för att öka dina färdigheter eller tillbringa din tid med att förvandla föremål till hemmagjorda vapen och verktyg. Eller kanske sköter du ditt fängelsejobb felfritt i hopp om att bli befordrad till nya jobb med bättre förmåner? Håll en låg profil eller vik inte undan för någon – det viktigaste är att du i slutändan lyckas fly.