Tales from Candleforth
Tales from Candleforth är en samling sagor som skrevs ovanpå en förbjuden bok för många år sedan för att dölja dess innehåll. Flera år senare blöder den mörka texten ut och in på sagornas sidor, blandas med dem och förvränger berättelserna. Berättelsen är på väg att börja... I den första berättelsen möter vi Sarah, en 16-årig flicka som ensam får sköta familjens apotek. Sarahs mormor försvann för ett tag sedan, men en dag hittar hon ledtrådar som tyder på att hon fortfarande kan vara vid liv. När Sarah upptäcker nya krafter som bara kvinnorna i hennes familj kan ärva, ger hon sig in i en värld av ockultism, mysterier och skräck för att avslöja de hemligheter som hennes familj döljer och upptäcka den roll hon spelar i allt detta.