Stray Blade
Visa vad du går för i detta actionäventyr bemästra intensiva strider medan du utforskar de uråldriga lämningarna efter ett gåtfullt rike. Sägnerna talar om den förlorade dalen Acrea, en vild och övervuxen plats som dock äger en omisskännlig kraft. Du upptäckte denna förlorade plats men dog. Tiden går, och mirakulöst nog väcks du tillbaka till liv. Priset: Du är bunden till platsen. Återfå friheten och ge dig ut på uppdraget att återställa balansen på denna krigshärjade plats, guidad av din pålitliga följeslagare, Boji. Utforska de stora gudalika kungarnas tronsalar och sedan länge förlorade städer. När du upptäcker deras hemligheter bör du förbereda dig på att möta ännu dödligare fiender. Gör dig redo att utforska en värld som ständigt förändras av dina upptäckter och de drivande krafterna! Ge dig ut på ett oförglömligt äventyr. DEN OSAGDA HISTORIEN: Ge dig ut på en oförglömlig resa och upptäck historien om Acrea och dess uråldriga arv. Upptäck hela historien som förvandlade den fridfulla dalen till en plats för krig och död. Använd denna kunskap för att förstöra relikerna från det förflutna och återställa freden i den krigshärjade dalen. FULL KONTROLL ÖVER KAMPEN: Det hyperresponsiva stridssystemet tillåter snabba reaktioner och exakta attacker för att fullständigt kontrollera stridsflödet. Den kombinerar strategiskt förutseende av fiendens attacker med reaktioner från blad till blad på en bråkdel av en sekund – High Noon av närstridsvapen. FÖRÄNDERLIG VÄRLD: Förändring är en del av din resa där varje seger sätter spår i världen. Tiden går även om du dör. Återbesök platserna för tidigare segrar och upplev förändringarna du förde med dig till världen. Men se upp! Dina handlingar kommer att leda till ännu större utmaningar. UTFORSKA DEN FÖRLORADE DALEN: Acreas färgstarka värld sträcker sig från igenvuxna stadsruiner till frusna grottor och slingrande kanjoner. Tillsammans med din följeslagare kan du utforska de djupaste delarna av en ständigt föränderlig värld full av äventyr. Varje upptäckt rymmer skatter. Hitta sällsynta material, recept, vapen, kunskapsbitar och vackra platser. EPISKA BOSSFIGHTER: Möt de gudalika konungarna som förstörde landet förr. Få slut på deras arv och befria landet från den gamla tidens skuggor. Ta deras krafter och använd dem för att reda ut Acreas mysterier. Nya delar väntar på att låsas upp. FRAMGÅNG: Både äventyraren och Boji har individuella talangträd. Äventyraren är en kämpe som skaffar sig erfarenhet genom strid, medan Boji är en hantverkare som ökar sin erfarenhet genom att hitta bitar av uråldrig historia.