Strange Horticulture
I Strange Horticulture löser du ockulta mysterier och äger en lokal blomsterhandel. Hitta och identifiera nya plantor, klappa din katt, prata med en coven eller gå med i en sekt. Använd din samling av kraftfulla plantor för att påverka historien och avslöja Undermeres mörka mysterier. Välkommen till Undermere, en pittoresk stad omgiven av skogar fulla av häxor och karga berg. Du är trädgårdsmästaren som äger den lokala blomsterhandeln Strange Horticulture. Eftersom det är färgstarka kunder som kommer till din butik kastas du snabbt in i ett ockult mysterium som är hundratals år gammalt. Utforska området bakom din butik och hitta nya plantor. Men var försiktig! De mörka skogarna och sjöarna är inte alltid så vänliga mot en enkel herbalist. Du kan upptäcka krafter bortom din vildaste fantasi – eller helt förlora förståndet. Använd ledtrådarna i texten för att bestämma vilka plantor du ska besöka – och vilka du ska undvika Du kan använda ditt pålitliga uppslagsverk och ledtrådar från dina utforskningar för att lära dig mer om de konstiga växterna du stöter på. Genom att identifiera varje planta kan du använda deras egenskaper för att påverka historien med allt från hypnotiska hallucinogener till kraftfulla gifter.