Stellaris: Apocalypse
Apocalypse är en fullständig expansion som omdefinierar rymdkrigföring för alla spelare med en mängd nya alternativ för såväl anfall som försvar. Förinta hela planeter med skräckinjagande planetkrossarvapen, slåss mot (eller med) hänsynslösa rymdpirater och upptäck kanske en och annan icke-våldsam funktion också. Utvalda funktioner: DET DÄR ÄR INGEN MÅNE – Använd planetkrossarvapnet "Colossus" – ett teknologiskt hot som raderar hela planeter från universum. BASA ÖVER BASEN – Led dina flottor med stora "Titan"-flaggskepp och förstärk viktiga system med enorma konstruktioner i omloppsbana för att göra din hemplanet till ett ogenomträngligt fort bland stjärnorna. FEMTON GASTAR PÅ DÖD MANS RYMDSKEPP – Se upp för marodörerna – nomader som plundrar imperier på resurser. Anlita dem som legosoldater, men se till att de inte gaddar ihop sig mot dig! ICKE-VÅLDSAMMA FUNKTIONER – Använd nya uppstigelsebonusar och samhällsgrunder tillsammans med enighetsambitioner som ger dig nya sätt att spendera din enighet och skräddarsy din utveckling.