SpellForce III Reforced
SpellForce III Reforced är en unik blandning mellan storslagen rollspelsberättelse och lättillgänglig realtidsstrategi, designat för att ge både rutinerade och nya spelare en oförglömlig konsolupplevelse. Året är 518, och magikernas uppror – de så kallade magikerkrigen – har kvävts av Kronan. Men det var en pyrrhusseger: det råder anarki i flera regioner, flyktingar strövar runt i landet på jakt efter husrum och en mystisk farsot som kallas Bloodburn sprider sig som en löpeld. Svåra tider gör folk desperata. Purity of Light, med den karismatiska ledaren Rondar Lacaine, menar att magikerna är roten till allt ont, och att bara gudafadern Aonirs återkomst kan få Eo på fötter igen. Handlingen utspelar sig före kritikerrosade SpellForce: The Order of Dawn. Utvalt innehåll: Genreblandning: Det unika spelupplägget kombinerar rts med rpg på ett sömlöst sätt. Anpassad för konsol: Intuitiv handkontrollskompabilitet och ett skräddarsytt gränssnitt ger dig full kontroll över den komplexa mekaniken. Skapa och anpassa: Skapa din egen hjälte och välj mellan olika färdighetsträd. Bygg upp och slå ner: Träna din egen armé och utkämpa stora strider. Fängslande berättelse: Förlora dig i en mångfacetterad upplevelse där det gäller att avslöja Nortanders hemligheter. Utforska Eo, en högst levande värld med intressanta karaktärer och berörande historier. Skaffa nya vänner: Bilda en grupp av vitt skilda kompanjoner som inte bara kompletterar dig förmågemässigt utan även påverkar handlingen. Välj vilka färdigheter och utrustningsdelar de ska ha för att dominera slagfältet. Välj sida: Styr och utveckla en av tre falanger: alver, orcher eller människor. Förbered trupperna och utkämpa ett slag som inte liknar något annat. Spela strategiskt sett till terräng, truppformationer, sikt, spaning med mera. Upplev en storslagen saga: Spela den röstsatta kampanjen på över 30 timmar själv eller med vänner i samarbetsläget. Möt motståndare på olika skicklighetsnivåer i onlinestrider. Flera spelare: Delta i en rad olika lägen. Tävla mot varandra i PvP- och Domination-läget eller samarbeta i en och samma falang eller flera olika.