Sophstar
Underlöjtnant Soph har levt i Galanian i hela sitt liv, men har inget minne av när hon blev till, eller hur hon fick sina teleporteringskrafter. Men efter att ha skickats ut på ett spaningsuppdrag kommer allt hon vet om sig själv att förändras. Sophstar är en vertikal shoot'em up som hämtat mycket inspiration från 90-talet och lagt till nya spännande detaljer och vanliga spellägen för både nöjesspelare och inbitna arkadfans. Innehåller: -Riktig arkadupplösning på 240x320 -6 olika spellägen -8 etapper i arkad/berättelseläge -60 etapper i kadett-skolläge -9 skepp att välja mellan, med olika huvudvapen, undervapen och teleportering. Välj den som passar din stil bäst eller visa vad du går för och lär dig alla nio! -Tonvis av upplåsbara funktioner. -6 svårighetsgrader -Olika slut beroende på spelarens förmåga. -Fler än 20 bossar/mellanbossar att slåss mot. -Smidiga kontroller med ""fokusrörelse"" som ger pixel-perfekt förflyttning. -Lättåtkomligt poängsystem både för nybörjare och veteraner inom shmup-spel. -Vertikalt (Tate) skärmläge för klassisk arkadkänsla. -Nyskapande teleporteringssystem. -Poängattack, tidsutmaning, oändligt läge och ultimat utmaning är några lägen som ger dig mer innehåll och timmar av mer spelupplevelse.