Solo: Islands of the Heart
Solo – Island of the heart är ett spel om kärlek. Kärleken är bränsle, en kraft som driver oss. Kärlek är en universell känsla, men var och en upplever den på olika sätt. Solo – Islands of the Heart utforskar kärlekens tema på ett själviakttagande sätt. Detta gör att spelarna kan identifiera sina egna upplevelser och reflektera över dem. Världen är uppdelad i skärgårdar där varje ö representerar ett unikt pussel. Genom att lösa pussel får spelaren ett slumrande totem. När detta väcks kommer det att besvara en fråga om kärlek och förhållanden. Precis som med kärlek har de flesta pussel inte bara en lösning. Med hjälp av lådor, var och en med olika egenskaper och beteenden kan spelarna skapa sina egna vägar till slumrande totem på öarna. Även natur och kontemplation är av stor vikt i Solo: ta fram din kamera och fånga ögonblicket, spela gitarr, mata djur eller bara sätt dig på en bänk och fundera.