Dessa monster har ingen nåd för dig... Självbedrägeri är en förstapersons överlevnadsskräck i den ursprungliga inställningen av slaviska sagor. Du kommer att möta så unika monster som: Kolobok, Leshy, Boggart, Lapot och andra kusliga varelser. Utforska, göm dig eller spring. Bara bli inte uppslukad av dem. Funktioner: - Skräck i den ursprungliga inställningen Monster unika för skräckgenren, som endast hittats i sagor och folklore fram till nu. - Motståndare med unika förmågor och beteendemönster Hitta din överlevnadsstrategi baserad på monstrens och miljöns beteende. - Atmosfär Spänd atmosfär komplett med hopp-skrämmande och hjärtslagande lopp mot klockan. - Utforskning Utforska ett konstigt byhus och andra platser. Kan du avslöja hemligheterna i dessa platser? - Olika slut Alternativa slut som ger ny insikt i historien och lägger till timmar av återspelbarhet. - Historia En fängslande berättelse som kommer att få dig att gispa av chock och sitta på kanten av din stol. - Komplexitet Välj spelens svårighetsgrad som passar dig bäst, beroende på dina färdigheter. Som du kanske har gissat är huvudmålet att överleva. Låter ganska enkelt, men lura inte dig själv. Situationen kommer att ändras varje sekund och monstren har ingen nåd för dig.