Rememoried
Rememoried är ett självständigt dataspel, en virtuell plats, där minnen förvandlas till drömmar och den enda möjliga vägen oftast är glömskan, som på så sätt blir en mekanism för att gå vidare till ytterligare nivåer av drömmarna. Grundelementet för spelbarheten är förmågan att glömma. Vissa av omgivningens element ändrar sig när spelaren tittar bort eller inte är närvarande och blir inte bara en vägvisare utan själva vägen, på vilken man kan gå, flyga eller falla. Att hitta den vägen till ytterligare nivåer är därför en fråga om iakttagelseförmåga och intuition, som belönas med utveckling framåt.