Relicta
Relicta är ett fysikbaserat pusselspel i förstapersonsperspektiv där du måste kombinera magnetism och gravitation på kreativa sätt och avslöja Chandra-basens hemligheter. Som ensam på månen är ditt sinne för vetenskap det enda som kan hålla din dotter vid liv. Spela som en skicklig fysiker som blivit strandsatt på en kuslig och öde månbas. Manipulera gravitation och magnetism för att lösa fysiska pussel och ta dig förbi de mystiska, konstgjorda kratrarna. Väljer du att skynda dig mot en säker plats eller tar du dig tid att samla ledtrådar och avslöja de politiska intrigerna i 2100-talets kosmos? I månkratrarnas eviga mörker finns en hemlighet som kan komma att kräva din dotters liv – eller förända mänskligheten för all framtid. Är du redo att möta de största konsekvenserna av din forskning?