Quantum Replica
Året är 2084, och världen hukar under en hänsynslös företagsallians som kallas för Syndicate. Under de flimrande neonljusen i en oändlig metropol kämpar medborgarna för att överleva, rädda för legosoldater och deras ansiktslösa mästare. Här finns hemligheter begravda bittert och djupt. Hemligheter som du måste hitta. Du spelar som ”Alpha” - utan att minnas ditt förflutna. – Ultrasnabbt smygäventyr som blandar katt- och råttspionage i klassisk Metal Gear-stil med neondrypande och tidsmanipulerande cyberpunkaction! Dyk ut från skuggorna och manipulera tiden för att slå ut fiender och undvik att bli upptäckt. – Spela som Alpha, en rymling som inte minns sitt förgångna. Det är upp till dig att infiltrera en ljusskygg statlig organisation för att återfå dina minnen och starta ett uppror i en stad som staten har i ett järngrepp. – Utforska en cyberpunkvärld för att hitta ledtrådar till ditt förgångna. Lås upp mängder av vapen, apparater och förmågor som kan användas för att undvika att bli upptäckt, lura övervakning och klara av alltmer utmanande fiender. – 5 olika distrikt, var och ett med sina unika utmaningar och miljöer. Från råbarkade gator och hustak som patrulleras av den statliga polisen, till högteknologiska installationer med solid säkerhet. Du måste tänka och agera snabbt för att hålla dig ett steg före fienden. – Varje distrikt har sina egna tuffa bossar och fiender. Använd en flexibel arsenal av apparater och tidsmanipulerande förmågor för att hitta dina egna unika strategier. – Quantum Replica visar upp en spöklik dystopisk vision av framtiden med snygga visuella neoneffekter som kontrasterar den totalitära statens mörka gator och ramar in ett smyg- och actionspel i högt tempo.