Psyvariar 3
BERÄTTELSEN OM PSYVARIAR 3 Psyvariar 3 utspelar sig många år efter händelserna i Psyvariar 2. Efter att ETA fallit förklarade en fraktion av Psyvariars att jorden var för värdefull för att överges. De svor att återta och kolonisera den igen, och GUIS skulle resa sig ur askan för att återuppta sitt ursprungliga uppdrag. Årtiondena passerar. Jordkolonin blomstrar. Sen ... en signal. Främmande. Okänd. Så snart Gluon-partiklar upptäcks sprider sig fruktan som en löpeld. Himlen mörknar av en välbekant skräck – jorden är återigen under belägring. Tiden är inne för en ny generation av Psyvariars att resa sig … och rädda mänskligheten. INNEHÅLL OCH FUNKTIONER Sju spelbara karaktärer med unika skottyper, buzz- och bombmekanik och poängsystem. Gästkaraktär: Cotton från Cotton-serien är fullt spelbar med sitt eget skepp och sina egna förmågor Förfinat Buzz-system som belönar skicklig skottlossning med poängförstärkningar och sköldkedjor Den klassiska rullmekaniken har uppdaterats för moderna kontroller, men med den ikoniska arkadkänslan bevarad för bättre precision och följsamhet Neutrino & Shield-system som ger tillgång till sköldar, hastighetsboostar och vapenförstärkningar genom buzzing och skjutande Strategiska bombvarianter som inkluderar korta och långa typer med varierande effekter beroende på vilken karaktär som används Flera olika spellägen: Arkad, Arrangera, Uppdrag (49 korta utmaningar), Karavan, Ändlös och Övning Dynamiskt val av svårighetsgrad som öppnar nya, mer krävande rutter och exklusiva bossmöten beroende på hur väl du spelar Sju olika områden och bossar med varierande attackmönster beroende på svårighetsgrad Samma kompromisslösa arkadintensitet som spelserien är känd för – varje våghalsigt ögonblick är en möjlighet att vinna stort Neo retro 3D-estetik inspirerad av tidiga Psyvariar-spel MER OM PSYVARIAR Sedan debuten år 2000 med Psyvariar: Medium Unit i japanska arkadhallar har Psyvariar-serien skapat sig en plats i SHMUP-historien. Nu fortsätter Psyvariar 3 det arvet som den efterlängtade uppföljaren till den kritikerrosade vertikala skjutaren. Psyvariar 3 har utvecklats med djup respekt för serien av personer som verkligen gillar genren och är resultatet av ett samarbete mellan Banana Bytes (Sophstar), Red Art Games och Red Art Studios, med fullt stöd av IP-ägaren SUCCESS. Spelet bygger vidare på seriens ikoniska ”buzz”-mekanik och introducerar nya karaktärer, förfinade kontroller och flera olika lägen. Med sju olika piloter – var och en med unika förmågor och poängsystem – hedrar spelet sina arkadrötter samtidigt som det erbjuder större omspelningsvärde och tillgänglighet för moderna spelare.