Project Neon
I den ödsliga framtiden år 2042 vacklar jorden på randen av ekologisk kollaps till följd av obevekliga klimatförändringar. Det enda hoppet står till en visionär som övergav jorden för att börja om på Mars, äcklad av mänsklighetens negativitet och det ekonomiska sveket mot hans projekt. 'Project Neon' är ditt topphemliga uppdrag: ta dig genom den förrädiska rymden och hämta tillbaka enstöringen från hans fästning på Mars – utan att skada honom – för att rädda vår döende planet. Han har förskansat Mars bakom en ogenomtränglig sköld, förankrad i försvarsanläggningar på fyra grannplaneter. Varje planet vaktas av ilskna fiender och skräckinjagande bossar som håller skölden vid liv. Din uppgift: montera ned detta interplanetära försvar, planet för planet, i ett shoot 'em up där allt står på spel. Med intensiv 16-bitarsaction som för tankarna till de japanska arkadskjutarnas glansdagar bjuder 'Project Neon' på en rafflande utmaning. Är du redo för den ultimata shmup-utmaningen – och att rädda jorden?