Prison Architect PC
Välkomna, fängelsedirektörer! För att handskas med världens hårdaste interner behövs en minst lika hård direktör. Bygg och utveckla ditt eget fängelse i Prison Architect. Viktiga funktioner: Anpassad anstalt: Fördela resurser för att optimera verksamheten och se till att folk kan röra sig fritt för att undvika översvämningar, bränder med mera. Investera innovativt: Ansök om bidrag och använd pengarna för att stoppa sjukdomar, gängaktivitet, rättstvister med mera! Suverän skötsel: Se till att fängelset sköts på ett mestadels etiskt försvarbart sätt med skicklig personal som beväpnade vakter, psykologer, läkare, jurister och tjallare. Intellektuell internering: Varje interns brottshistorik kräver anpassade behandlings- och reformprogram och arbetsscheman. Fängslande flykt: Försök att rymma från din egen högsäkerhetsanstalt mot alla odds i flyktläget eller gå online och prova ett av de 12 000 fängelser andra spelare skapat. Expandera verksamheten utan gränser i sandlådeläget.