Perception
Perception är ett skräckäventyr i förstapersonsperspektiv som berättar historien om Cassie, en blind hjältinna som använder sin enastående hörsel och vishet för att avslöja mysterierna kring ett övergivet gods som hemsöker hennes drömmar. Efter flera månaders efterforskningar hittar hon en övergiven herrgård i Gloucester, Massachusetts. Väl där visar det sig att Echo Bluff är värre än hennes mardrömmar. En spöklik gestalt har plågat invånarna i fler generationer, och nu har den siktet inställt på Cassie. Hon måste lösa herrgårdens mysterier innan hon blir ett av dess offer.