Past Cure
Past Cure är en mörk, psykologisk thriller där gränsen mellan dröm och verklighet suddas ut. En intensiv, filmisk, storydriven upplevelse som utmanar spelaren att använda övernaturliga psykiska förmågor för att överleva. Efter att ha utstått åratal av tortyr bor nu den före detta elitsoldaten Ian tillsammans med sin bror på ett säkert gömställe. Där brottas han med minnesluckor och effekterna av de experiment han tvingades genomlida. I ett försök att komma åt hans dolda psykiska krafter har hans tillfångatagare givit honom djupa ärr och skoningslösa mardrömmar, syner och instabila krafter, exempelvis tidskontroll och telekinesi. Ian, som drivs av ett desperat behov av svar och att få hämnas, tar hjälp av sin bror och ger sig ut på en gastkramande jakt på dem som ligger bakom denna konspiration. Han hoppas att kunna ta reda på exakt vad hans fiender gjort med honom, och varför? Ian kastar sig djupt ner i den kriminella undre världen och blir tvungen att använda sina psykiska krafter allt mer för att överleva. Men ju mer han använder dem, desto mer skiljs hans psyke från verkligheten och en ännu mörkare kraft uppenbarar sig. Innehåll – En storydriven, övernaturlig thriller Past Cure är en filmisk, storydriven upplevelse där spelaren får följa en bruten mans kamp i sökandet efter bitarna av sitt splittrade psyke. Med intensiva mellansekvenser och spännande bitar av storyn som sträcker över nivåerna får spelarna upptäcka en berättelse vars slut de aldrig kommer att kunna gissa sig till. – Kamp eller list Visa ditt mod och ta dig an dina fiender med tidsmanipulerade skottlossningar och brutala benknäckarkombinationer. Du kan även prova en smygande, undanglidande taktik där du slår ut dina fiender tyst och snyggt genom att överlista dem. Välj rätt tillvägagångssätt för varje situation, eftersom båda stilarna har sina för- och nackdelar. – Övernaturliga förmågor Släpp lös Ians ohämmade psykiska krafter på dem som först släppte dem fria. För att helt kunna bemästra Past Cure-upplevelsen måste spelarna använda sig av tidsmanipulering och astral projektion för att få övertag mot fiender och klara sig förbi hinder. – Drömmar kontra verklighet Ians psyke slits mellan den bistra verkligheten och hans skräckfyllda mardrömmar. I Past Cure får du uppleva kontraster mellan kalla, brutala stridsorienterade nivåer i den verkliga världen och mer inriktning mot pussel och överlevnad i de abstrakta drömvärldarna.