P1: Anchor Light
Kliv in i den flotta fyren, en tjusig fasad döljer en lömsk hemlighet. Dess signalljus, en gång i tiden ett pålitligt guidande ljus, hotar nu med att släppa lös outsäglig fasa. Ditt uppdrag är tydligt: identifiera de anomalier som ständigt sipprar fram i ett försök att göra slut på dem. Men de rastlösa varelserna kommer att slå tillbaka, deras desperata viskningar ekar genom korridorerna, med en längtan efter att göra sina mörka sanningar hörda. Kan du tysta ljuset innan dess galenskap förintar allt? Fyrens tecken Gör dig redo för en jakt på anomalier som du aldrig upplevt förr. Kliv in i en konstig fyr där hemligheter klänger sig fast på den flotta fasaden, och där varje rum utmanar dig att upptäcka dess sanning. Här, där ljus och skugga är mer än bara visuella verktyg: de är spelets puls, effektfulla ögonblick av vördnad och fruktan i lika mått. Ekon i mörkret Gör dig redo för ett utvalt spektrum av anomalier, var och en fast besluten att lämna sitt avtryck. Från diskreta förvanskningar som ifrågasätter ditt minne, till scener du önskar du aldrig sett, varje ögonblick hänger kvar i luften ... några med en rysning, andra med ett hånflin. Balansen har finjusterats så att varje omgång känns lika fräsch, lockande och med rätt mängd rubbad verklighet. Tyst mördare När musiken stannar bör även du stanna. ”Rött ljus, grönt ljus”-tekniken drar upp spänningen, så när musiken tystnar kan minsta rörelse bli din sista. Frys, lyssna och be en bön att det inte hittar dig Trappan till galenskap Upplåsbara svårighetslägen förvandlar det bekanta till rädsla. Tror du att du kan planlösningen? ”Mardrömsläget” får dig att tro annat. Endast de som studerat varje spricka och korridor överlever fyren då den är som värst. Viskningar från förr Den här våningsfyren har ett förflutet som desperat sipprar sig in i verkligheten. Bortom dess vackra arkitektur är det något som är riktigt fel ... med vad? Det finns disketter utspridda i fyren som ger en glimt av de som en gång levde, och kanske dog, inom dessa väggar. Deras minnen ger dig en ovärderlig glimt av de fasor du ställs inför. Hitta dem innan de hittar dig! Det går inte att komma undan det som finns däri ...