Outlast 2
Outlast 2 introducerar dig till Sullivan Knoth och hans efterföljare som lämnade vår grymma värld för att skapa Temple Gate, en stad gömd från civilisationen djupt inne i vildmarken. Knoth och hans flock förbereder sig för världens ände och dess prövningar, och du är mitt i smeten. Du är Blake Langermann, en kameraman som jobbar med sin fru Lynn. Ni är granskande journalister villiga att ta risker och gräva djupare för att avslöja historier ingen annan vågar röra. Du följer ett spår som började med det till synes omöjliga mordet på en gravid kvinna känd som Jane Doe. Undersökningen har lett dig djupt in i Arizonaöknen, till ett mörker så djupt att ingen kunde kasta ett ljus över den, och en fördärvelse så total att galenskap kan vara det enda förnuftiga valet.