Once Upon A Puppet
Den stora premiären: Välkommen till Once Upon a Puppet, ett pusselplattformsspel i 2,5D som utspelar sig i en livfull teatervärld. Ta del av en magisk berättelse som kombinerar ett klassiskt plattformsspel med ett marionettinspirerat spelupplägg i en fängslande historia om vänskap, självinsikt och försoning. Bär Nieves handske, en scenarbetare som förvisats till underscenen, och ta kontroll över Drevs trådar, en marionettdocka som är magiskt bunden till henne. När de reser för att återvända till förscenen ovanför kommer de att återberätta bortglömda historier, avslöja mörka hemligheter och upptäcka att deras öde är sammanvävt med själva teaterriket. Höjdpunkter: Bli marionett och marionettspelare: Dra i trådarna och bemästra dockteaterns konst i denna unika metod för action, rörelse och kreativ pussellösning. En uppsättning karaktärer: Möt en ensemble bestående av dussintals huvud- och biroller, med hundratals rader av handgjord dialog. Dödliga skuggor: Möt en hord av skurkaktiga varelser som kommer att göra allt de kan för att släcka ljuset och avsluta showen i förtid. En omsorgsfullt utformad värld: Förundras över den stiliserade och detaljerade grafiken som förstärker teaterns magi, med scener som växlar mellan dåtid och nutid. Bygg scenen: Arrangera och flytta rekvisita, kulisser och karaktärer för att återuppbygga teaterscener och spela upp scener för att avslöja vad som hände med den en gång så stolta världsscenen. Förtrollande ljudlandskap: Bli fängslad av ett fylligt, teatraliskt soundtrack och uppslukande ljudeffekter som ger liv åt världen i Once Upon a Puppet ... Huvudrollsinnehavarna: Drev och Nieve har omedvetet bundits samman av spolar och trådar och ger sig motvilligt ut på en resa för att återta sin plats på teatern, mot en hjärtekrossad konung. Nieve, en begåvad vävare som plågas av självtvivel, bygger upp ett starkt band med Drev, en naiv men ambitiös skådespelare. Med Drevs ohämmade skådespel och Nieves briljans kommer de att övervinna sina djupaste rädslor för att avslöja sanningen om det tomrum som finns i deras hjärtan.