Oaken
Oaken-världen är en mytisk plats som existerar i en svårdefinierad plats i rum och tid. Den sträcker sig mellan grenarna i det Stora Eken. Dess invånare är andar, och de lyssnar alla till en röst som heter Eksången. När den rösten försvinner startas en händelsekedja som leder till en kamp som antingen kan läka eller förstöra den Stora Eken. Egenskaper: - Roguelike, hjälte-baserad kampanj, med lek-hantering. - En mystisk värld som bebos av andar med keltiska vibbar. - En slumpmässigt skapad världskarta med tonvis av nivåer, bossar och händelser att utforska. - Unik, väldigt taktiska strider på ett hexagonnät, där placering och riktning avgör allt. - Uppgradera dina besvärjelser och andar som du vill. - Lätt att lära sig, svårt att bemästra –chillt och utmaningsläge som passar alla spelare.