Nova Strike
Nova Strike är ett retrodoftande shoot ’em up som tar dig till en avlägsen galax där du ställs inför vågor av allt mäktigare fiender. Tack vare att det är lätt att plocka upp och börja spela, har vanebildande spelmekanik och genererar olika nivåer med varje ny omgång, kan du njuta av timmar av utmanande underhållning. Varje gång du lyfter har du chansen att låsa upp nya uppgraderingar och förbättra ditt skepp. Försök att slå ditt poängrekord! SLÅSS MOT IMPONERANDE FIENDER Förgör så många fiendeskepp du kan medan du skickligt undviker deras attackeld. Efter att ha besegrat mäktiga armador står en imponerande boss i din väg. Du måste observera, lära dig och förutse attackerna från varje boss för att ha en chans att besegra den. Pressa dig själv till bristningsgränsen för att lyckas med en perfekt omgång och slå poängrekordet. SKRÄDDARSY DIN VAPENUPPSÄTTNING Ditt skepp har nio sekundära vapen att låsa upp och använda, såväl som 40 försvars- och anfallsförmågor. Från missiler till granater och elektriska kraftfält – varje uppgradering förändrar spelupplevelsen. Bygg ditt skepp för att passa din stil och förfina det mellan varje nivå när du stannar vid rymdhamnen. Varje anpassning har radikal påverkan på taktiken du måste använda för att eliminera fiendeskvadronerna. Välj noggrant och hitta de bästa konfigurationerna för att passa din spelstil. VARJE OMGÅNG ÄR ANNORLUNDA Spela och spela igen: varje Game Over är starten på ett nytt äventyr. Med de bestående poäng du tjänar med varje runda kan du låsa upp nya vapen och förmågor, och sedan påbörja en ny omgång för att utforska en färsk, procedurellt genererad karta. Kom tillbaka starkare och starkare, tills du kan konfrontera slutbossen och rädda galaxen!