Nova-111
Flyg ditt skepp genom mystiska och främmande planeter i detta originella sci-fi-äventyr. Ditt uppdrag: Fixa rum-tid och hitta vetenskapsmännen som försvunnit i efterdyningarna av universums största experiment. Endast med hjälp av din pålitliga (om än något smörgåsbesatta) guide måste du reparera tidsvirveln! Navigera genom kluriga pussel och delta i strategiska strider med bisarra astrobiologiska varelser i en snedvriden omgivning där den omgångsbaserade världen krockar med realtidsvärlden. Allteftersom du tar dig fram genom de tre olika världarna behöver du skydda dig själv genom att samla nya förmågor och uppgradera moduler till ditt skepp, men kom ihåg, ditt bästa vapen är VETENSKAPEN!