Monochroma
Monochroma är en filmisk pussel plattformsspel som sker i en industriell-alkemisk inställning. Det handlar om att vara ett barn som har en lillebror, växer upp, faller ner och löser några andra pussel. Monochroma erbjuder en stark visuell, intellektuell och känslomässig upplevelse. Spelet berättar historian utan att använda några skriftliga eller talade ord. Det har svart och vit grafiker som är bara färgade med rött. Monochroma erbjuder en stark visuell, intellektuell och känslomässig upplevelse. Spelet berättar historian utan att använda några skriftliga eller talade ord. Det har svart och vit grafiker som är bara färgade med rött.