Ge dig ut på ett episkt Sci-Fi action-äventyr! Överför ditt sinne till en MAG och ge dig ut på ett episkt Action-Äventyr med Sci-Fi inställning! I ett försök att rädda din dotter framträder ett ännu större hot... Förvänta dig snabb strid och omfattande utforskning, inspirerad av ett brett utbud av Metroidvania-klassiker! Privatdetektiven M.C. Fox jagar en farlig kriminell organisation kallad The Ascended på outforskade planeter, som tycks beslagta sinnena av olika starkt viljade individer över hela universum. En konfrontation mellan M.C. och deras ledare skadade honom allvarligt, vilket lämnade honom förlamad och beslagtog sinnet på hans dotter Taryn. Detta lämnade honom med bara ett val: att jaga ledarna av The Ascended med hjälp av hans betrodda besättning och en robotkropp kallad MAG: The Mind-Action-Gear! Nyckelfunktioner: - Klassisk 2D-action med en modern twist - Mjuk och snabb action med vackra handritade 16-bitars pixelgrafik, blandat med atmosfärisk musik och kraftfulla ljudeffekter. - Utforska mystiska planeter - Res till 4 olika och unika planeter, avslöja deras hemligheter och bekämpa farorna inom. Kom ihåg att ta en paus då och då och interagera med din besättning på ditt skepp. - Uppgradera din MAG - Köp och hitta olika mods, vapen och förmågor som ger mångsidighet till din MAG:s stridskapacitet. Många av dem är frivilliga och väl dolda! - Fördjupa dig i världen av MindSeize - Följ berättelsen skriven av en professionell manusförfattare, träffa ett brett utbud av unika karaktärer och läs den omfattande loggboken om planeterna och deras fauna.