Lovecraft's Untold Stories
Lovecraft’s Untold Stories är ett actionrogue-lite-spel med RPG-inslag. Här utforskar du slumpmässigt genererade banor baserade på H.P. Lovecrafts berättelser, du kämpar mot sekterister och monster från myterna, du förbättrar dina vapen och din utrustning, löser pussel och utmaningar samt letar efter ledtrådar och kunskap för att bekämpa de gamla gudarna. * Strid mot hundratals monster från Ctulhus mytomspunna värld I det här intensiva actionroguelitespelet. * Utforska Lovecrafts berättelser: varje karaktär har en historia som går över flera genererade nivåer i olika miljör som på ett sjukhus, i djungeln eller I Innsmouth för att nämna några * Möt de gamla gudarna: Ctulhu, Nyarlathotep, Dagon, Shub-Niggurath och Azathoth * Lär dig om myterna för att strida mot dem: för att ha en chans mot de gamla gudarna behöver du information om dem, för annars kommer deras blotta uppenbarelse att göra dig galen * Galenskapen väntar: I dina äventyr måste du göra val och om du gör fel så påverkar det ditt vett. Om du blir galen tar du ditt eget liv * Välj hjälte: 5 olika karaktärer, detektiv, tjuv, professor, häxa och ghoul. Samtliga har olika sätt att strida på och olika färdigheter * Samla vapen, föremål och artefakter. Varje karaktär har sina vapen och föremål och det finns hundratals andra föremål som du kan hitta och använda!