Homebody
Homebody är ett nostalgiskt problemlösande skräckspel där du tar igen förlorad tid med gamla vänner och försöker undvika att bli mördad. Emily och hennes universitetskamrater har hyrt ett avlägset hus där de samlats för att se meteorregnet Perseiderna. De försöker återupprätta de starka banden de en gång i tiden hade, men kvardröjande emotionella sår och social ångest får Emily att känna sig mer ensam än någonsin tidigare. När strömmen plötsligt försvinner är det nästan en lättnad. Men i skydd av mörkret börjar en mystisk mördare ta livet av dem, en efter en. Om Emily inte kan hitta en väg ut kommer hon att vara fångad i denna mardröm för alltid. Undvik mördaren, lös husets kluriga problem och sammanstråla med dina vänner igen. Till en början kan det verka omöjligt att fly från huset, men med varje försök att lägga bitarna på plats blir den blodiga bilden mer och mer tydlig. En nostalgisk resa Med inspiration hämtad från retroskräckfilmer och klassiska slasherfilmer från 80-talet skapar Homebody förutsättningarna för en spännande kväll. Detta retro-men-ändå-moderna spel tar spelaren på en mycket märklig emotionell upplevelse. En omskakande semester Emily och hennes vänner samlas för att titta på meteorregnet Perseiderna. Men med ansträngda relationer och stark ångest går det som skulle bli en avkopplande helg snabbt åt skogen och blir ännu mörkare när en mystisk mördare är ute efter deras liv. Bara en natt tillsammans … eller? Efter en blodig natt vaknar Emily upp i foajén. Emily inser att något är fruktansvärt fel och måste hitta en utväg, oavsett vad som krävs. Lär dig mer om Emilys relationer med valbaserad dialog. Utforska huset i smyg, rör dig tyst och göm dig i garderober för att undvika mördarens smarta AI. Döden må vara oundviklig, men kunskap dör aldrig. Använd ett anteckningsblock för att skriva ner ledtrådar och lösningar på problem medan du pusslar ihop denna mystiska berättelse. Lömskt skiftande problem Med ständigt föränderliga utmaningar i huset behöver problemen lösas på både strategiskt och kreativt vis. Var dock försiktig och arbeta snabbt då klockan tickar och den oförutsägbara mördaren genomsöker huset i jakt på Emily och hennes vänner.