Gris
Gris är en hoppfull ung flicka som är förlorad i sin egen värld, där hon hanterar en smärtsam upplevelse i sitt liv. Hennes resa genom sorgen manifesteras av hennes klänning som ger nya förmågor för att hantera hennes försvinnande verklighet. Medan historien utvecklas, växer Gris känslomässigt och ser sin värld på ett annorlunda vis, vilket avslöjar nya vägar att utforska med hennes nya förmågor. GRIS är en stillsam och stämningsfull upplevelse, fri från fara, frustration och död. Spelarna utforskar en noggrant utformad värld som har levandegjorts med utsökt konst, detaljerade animeringar och elegant specialkomponerad musik. Under spelets gång avslöjas lätta pussel, plattformssekvenser och frivilliga kunskapsbaserade utmaningar allteftersom Gris värld blir tillgänglig. GRIS är ett spel som är nästan helt utan text, bara enkla påminnelser som illustreras med universella bilder. Spelet kan spelas av alla, oavsett modersmål.