Gigapocalypse
Det är en mäktig känsla att som barn plocka upp en eldsprutande leksaksdrake. Och att få förstöra allt är ett av de bästa barndomsminnena som många av oss har. Nu är ditt din tur att vara det där jättemonstret – i Gigapocalypse, ett förstörelsespel med 2D-pixelgrafik inspirerat av klassiska Kaijū-filmer som Godzilla och King Kong och det klassiska spelet Rampage. I Gigapocalypse ingår ett flertal olika ”Gigas” från förhistorisk tid, den outforskade yttre rymden och den bortglömda historien. Var och en har sina unika färdigheter och mutationer, och de har massor av skins som kan låsas upp genom att stiga i nivå. Löp amok och förstör allt i din väg på vackert detaljrika platser i pixelstil. Har du någonsin undrat hur det skulle se ut om ett jättemonster förstörde en stad i vilda västern? Eller drabba samman med tappra tempelriddare? Gigapocalypse har svaret. Men var på din vakt: elaka soldater, trollkarlar, drönare och jätterobotar kommer att göra allt för att hindra dig! Din Giga blir allt kraftfullare allteftersom du gör framsteg, och till sist når du de mångfacetterade episka bosstriderna, som väntar i slutet av varje nivå. Klara uppdrag, ta hand om din Giga i Tamagotchi-liknande minispel, upptäck hemligheter för att uppgradera din Giga och dess ”hem” samt lås upp gulliga men dödliga husdjur som gör dig sällskap på färden. Gigapocalypse är oväsen, punk, metal, anarki och en kärleksfull hyllning till genrens klassiska spel och filmer. Det här är ett spel för barnet som vi alla har inom oss.