En gammal man vaknar upp och befinner sig på ett lyxigt kryssningsfartyg. Han möter passagerare som han av olika anledningar känner nostalgi för när han försöker fly från det sjunkande fartyget. Detta är ett actionspel där spelaren försöker fly från ett gigantiskt fartyg innan det sjunker ner i havet. Fartygets lutning och vattennivå ändras ständigt, så situationen varierar dramatiskt även på samma plats beroende på tidpunkten. De gimmickar som finns utspridda över hela fartyget fungerar också väldigt olika beroende på lutning och vattennivå. Spelaren måste strategiskt utnyttja dessa förändringar för att konstruera en flyktväg. Ibland är det nödvändigt att lösa pussel, och andra gånger är det nödvändigt att göra skicklig användning av karaktärens handlingar. Och i slutet... Ett mycket värdefullt möte väntar den gamle mannen.