Fran Bow
Efter att ha bevittnat sina föräldrars fruktansvärda död, blir en underlig ung tjej som heter Fran fängslad i Oswald Asylum. För att överleva mentalsjukhusets grymma experiment så självmedicinerar Fran, vilket ger henne förmågan att se Ultrareality, en ondskefull annan värld. Följ med Fran på hennes episka resa genom Ultrareality för att ta reda på vem som har mördat hennes föräldrar, återförenas med sin försvunna katt herr Midnatt och komma hem till moster Grace, hennes enda levande släkting.