FORCED
FORCED är ett en- till fyrapersons kooperativt arkad-action-RPG med pussel- och taktikelement. Du spelar som slav i den hårdaste fantasy-gladiatorskolan av dem alla, dömd att kämpa som gladiator och eventuellt vinna din frihet. Du kommer att möta dödliga prövningar och enorma monster, men Balfus, din andevägledare, kommer att vara din ledsagare under ditt sökande efter erkännande. Egenskaper Gladiatorkampanj med 25 arenor och 5 bossar Fyra unika karaktärsklasser med 16 upplåsbara förmågor vardera Skicklighetsbaserat spel där alla fienders attacker kan undvikas; det är upp till dig att lista ut hur! Andevägledaren, en extra gruppmedlem som spelarna måste hjälpas åt att kontrollera för att få ett övertag mot fienderna Survival Arena-läge (fler spellägen kommer) Märknings-stridssystem: Applicera Märken på fiender med vanliga attacker för att göra dem mer mottagliga för vansinnigt kraftfulla specialattacker från antingen dig eller dina allierade Bakgrund FORCED började som ett studentprojekt på ett universitet i Köpenhamn. Det designades med kooperativt spelande i åtanke från allra första början, och spelet innehåller flera nyskapande egenskaper som uppmuntrar och framtvingar samarbete mellan spelarna; själviska spelare lämnas blödande på arenans sandgolv.