Faraday Protocol
Faraday Protocol är ett förstapersons pusselspel som testar din intelligens och utmanar ditt kritiska tänkande. Du är Raug Zeekon: interstellär arkeolog från planeten Cunor. Din arbetsgivare har skickat dig för att undersöka källan till en mystisk signal som uppfångats från en outforskad stjärna. En Bia-Tool, en uråldrig relik från en utomjordisk civilisation, är det första mysteriet du upptäcker när du anländer till OPIS. Osäker på dess verkliga ändamål börjar du använda den för att lösa utmaningarna du ställs inför. Med hjälp av dess förmåga att absorbera energi och möjligheten att omfördela den till olika maskinerier börjar du gräva dig djupare och djupare in i templen där du stöter på ännu svårare pussel som testar ditt förstånd och din problemlösningsförmåga. Är du smart nog att övervinna varje utmaning som står i din väg? Du möter en mystisk robotröst. Hennes namn är IRIS, en A.I. skapad för att vakta den uråldriga OPIS. Komplexet ser ut att ha varit övergiven i eoner, men vad var egentligen des syfte? Rum fyllda av pussel som gradvis blir mer och mer sofistikerade och utmanande. Vem byggde dem? Varför skulle någon bygga en anläggning som denna runt en helt övergiven planet?