Ett stämningsfullt äventyr med en emotionell berättelse som följer en pojke och hans skepp på en resa där han försöker hitta ett nytt hem. Segla på stormiga hav, dyk ner i det okända och utforska bortglömda ruiner i en vackert skapad översvämmad värld. EN NY DEL I SPELSERIEN Changing Tides bygger vidare på de ödsliga miljöerna i FAR: Lone Sails och byter ut solsvedda, dammiga sanddyner mot stormar och öppet hav. Far: Changing Tides-världen har nya miljöer, pussel och ny skeppmekanik som erbjuder en spännande upplevelse med större utmaning för såväl nybörjare som veteraner. ETT NYTT HEM Trotsa naturens krafter som den nya hjälten Toe, som vaknar och finner sig själv ensam och skeppsbruten i en översvämmad värld. Det som en gång var hans hem har förvandlats till en obekant och ibland farlig miljö. Du måste leda Toe på ett äventyr och ta dig genom ruinerna av ett en gång stort samhälle i jakt på en nystart. STYR DITT FARTYG Bli kapten ombord på ett unikt havsfartyg. Ge er ut på havet tillsammans, navigera genom svåra stormar och utforska det mörka djupet. Längs vägen är det upp till dig att låsa upp delar och utföra reparationer för att hålla igång maskineriet och leta i de blå djupen efter bränsle och gods. Ju längre resan blir, desto mer lär du dig om fartygets egenheter. EN MEDITATIV UPPLEVELSE FAR: Changing Tides bjuder på spänning i form av faror och pussel, men de förstärker den ensamma och nästan meditativa känslan av spelet. Styr ditt otroliga skepp, res masten, hissa och vinkla seglen, tänd ugnen och mycket annat medan du lär dig segla över havet och sörjer förlusten av ditt hem. HAVETS LJUD Det dynamiska soundtracket reagerar på spelarens handlingar i miljön, förstärker viktiga ögonblick och förhöjer stämningen, vilket innebär att pulshöjande crescendon, lugna stunder av reflektion och allt där emellan skapas av spelaren.