EchoBlade
Treva dig fram i ett problem- och kampspelsbaserat dungeon explorer med ljud som din enda vägvisare! Du är blind och instängd i ett labyrintiskt fängelsetorn men genom att framställa olika ljud kan du lysa upp din väg ut till friheten! I EchoBlade lurar farorna bakom varje mörkt hörn: från falluckor och celler fyllda med giftigångor till korridorer som patrulleras av korsriddare och mycket mer! Utforska i förstapersonsperspektiv och guida dig fram med ekovågor som avslöjar väggar, golv och fiender omkring dig. Varje fotsteg, varje skrammel eller klirr från en rustning och varje svärdsrörelse lyser upp din väg med hjälp av ljudvågor. Ta dig fram försiktigt för att undvika tryckplattorna som aktiverar olika fällor. Varje nivå bjuder på ny spelmekanismer, hemligheter att upptäcka och problem att lösa. Anpassa spelupplevelsen genom att tilldela skilda hot och miljöelement olika färger. Använd din problemlösningsförmåga och alla resurser som du har till ditt förfogande för att lura ödet och ta dig ut levande!