Devastator
Devastator är en retroinspirerad arkad twin-stick shooter skapad för moderna system. Allt från det visuella till ljudet och själva spelet är designat, förfinat och polerat för att skapa en så intensiv och tillfredsställande twin-stick shooter-upplevelse som möjligt. SYSTEMET initialiserar... Flera virusinfektioner har upptäckts... Startar DEVASTATOR... Du är The Devastator! Ditt mål är att utrota 15 typer av virus i 3 unika lägen: Kvadranter, Sektorer och Cykler. I Kvadranter förändras våglayouten ständigt när du kämpar med alltmer intensiva vågor av slumpmässiga virus i 5 minuter. I Sektorer finns det 55 unika virusvågor i fem sektorer. Och i Cykler kommer du att slåss mot semi-slumpartade virus över 5 varianter om 11 vågor. Slutför ditt mål som Devastator och ta tillbaka kontrollen över systemet! Förutom de huvudsakliga spellägena, våglayouterna och olika virustyper som ger spelvariation, erbjuder Devastators ögonblicksbaserade spelstil ett överraskande djup och subtilitet. Från hur du balanserar hastighet mot eldkraft, till resursutnyttjande, till att veta när du ska hämta powerups. Devastator belönar både snabba reflexer och bra strategi. Turbo i början (rör dig snabbt utan att skjuta för att bygga) och en laddad sprängning i slutet. Devastator har vektorinspirerade bilder blandade med HDR-färger, fem anpassningsbara helskärmsfilter och fascinerande partikeleffekter, allt medan det körs på vansinnigt höga framrates på högupplösta bildskärmar. Med modern grafikhårdvara körs spelet lätt på nuvarande avancerade spelskärmar (som 360Hz vid 1080p, 240Hz vid 1440p eller 120Hz vid 4k), och det kan teoretiskt köras snabbare vid högre upplösningar när bättre bildskärmar och videokablar kommer i framtiden. Devastator designades och utvecklades av Luke Schneider (aka Radiangames-killen). Luke har varit ett stort twin stick shooter-fan sedan 1980-talet och har utvecklat twin-stick shooters sedan 2005. Med Devastator beslutade Luke att det var dags att göra sitt ultimata och sista 2D twin-stick shooter i arkadstil.